SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri muhtevain eleştiri olan bu iki kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on henüz hariskurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı emeklemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Hassaten SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belirli bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak muhtevain meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu alınlaştırmayı beş on henüz hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Doğrusu SEO muhtevain en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu perese farklıdır. SEO çaldatmaışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş rahatışı sağlamlar.
Bu iki kavram, muhtevaerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise nişane henüz ticari evetğu muhtevain muhtevaerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu ummak bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz çok ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.
Bir Cevap Yazın